Judith

 In

Mirjam heeft bij ons op school een studieochtend verzorgd over de opstart van het schooljaar. Ze heeft informatie gegeven over het proces van groepsvorming en over het voeren van regie op gedrag. Heel mooi was dat elke leerkracht zijn eigen verwachtingen en kernwaarden onderzocht. Dit heeft namelijk invloed op je handelen in de klas. Een mooi moment van reflectie waar we niet dagelijks bij stil staan.
Er was ruimte om te dromen; Wat wil je bereiken met je groep? Wat voor groep wil je zijn? Vervolgens kregen we handvatten om dit samen met de klas te doen en om te zetten naar concreet gedrag. 

“Interessant!” 
“Daar ga ik morgen mee aan de slag!”
 “Dit is een belangrijke start van het schooljaar, fijn om dit weer opgefrist te krijgen.” 
“Waarom heb ik dit niet op de pabo gehad?”
Zomaar een aantal kreten die ik hoorde na afloop van de studieochtend. Iedereen had er zin in om aan de slag te gaan. De eerste stappen om van je klas een groep te maken konden gezet worden. 

In de maanden die volgden heeft Mirjam enkele leerkrachten en groepen op onze school ondersteund. Middels klassenbezoeken en reflectiegesprekken hielp ze de leerkrachten om het geleerde in de praktijk te brengen, passend bij de groep en leerkracht. Iedereen is blij met haar tips en ondersteuning, ze is altijd van harte welkom!

Recent Posts

Start typing and press Enter to search